Tiskové materiály nebo také printable materials označují širokou skupinu médií určených k digitálnímu potisku v reklamním, výstavním, interiérovém nebo průmyslovém prostředí. Tato média se liší složením, povrchovou úpravou, životností, kompatibilitou s tiskovými technologiemi a způsobem aplikace. Výběr vhodného materiálu je klíčový pro kvalitu, životnost i efektivitu výroby reklamních aplikací.
Samolepicí PVC fólie (monomerické, polymerické, lité)
Papíry – plakátové, foto, backlit, blueback, billboardové
Bannery – frontlit, blockout, mesh, textile banner
Textilie – polyester, bavlna, vlajkovina, canvas
Tapety – vliesové, papírové, samolepicí
Roll-upové filmy – PET, polypropylen, šedá zadní strana, neprůsvitné
PP, PET, PE fólie – ekologické nebo průhledné varianty
Backlit a translucentní fólie – pro prosvětlovací aplikace
Reflexní a fluorescenční materiály
Kompatibilita s různými typy tiskových technologií
Odolnost vůči vlhkosti, UV záření, poškrábání (v kombinaci s laminací)
Variabilní tloušťky a gramáže
Bílý, transparentní nebo šedý podklad
Možnost laminace, řezání, kašírování a svařování
Trvanlivost:
Krátkodobé materiály: 3–12 měsíců
Střednědobé materiály: 1–3 roky
Dlouhodobé materiály: 3–7 let a více (s laminací)
Většina tiskových materiálů je dostupná ve variantách optimalizovaných pro tyto technologie:
Laminace (lesk/mat) – prodloužení životnosti, ochrana proti poškození
Řezání na plotru – výroba samolepek, štítků a tvarových prvků
Kašírování na desky – tvorba reklamních panelů, cedulí
Svařování, šití – pro bannery, textilie, vlajky
Montáž do rámových systémů, stojanů, roll-upů
Perforace, bigování, výsek – u speciálních aplikací
Skladujte materiály v suchu a při teplotě 15–22 °C
Chraňte před přímým sluncem, vlhkostí a prachem
Před tiskem nechte materiál aklimatizovat (min. 4–6 hodin)
U potištěných materiálů dodržujte čas pro zaschnutí před laminací
Vždy používejte ICC profily dodané výrobcem materiálu nebo tiskárny
Samolepicí polepy výloh, aut, podlah, vitrín
Reklamní bannery, billboardy, citylighty, mesh plachty
Interiérové tapety, dekorace, fotoobrazy
Roll-upy, prezentační stojany, světelné panely
Textilní aplikace – vlajky, reklamní textil, textilní rámy
Papírové plakáty, postery, lepicí grafika na krátkodobé akce
Prosvětlené reklamy (backlit, translucentní fólie)
Tiskové materiály tvoří základ produkce vizuální reklamy. Díky široké nabídce, kompatibilitě s různými tiskovými technologiemi a variabilitě zpracování jsou nedílnou součástí každého reklamního, grafického nebo výrobního studia.