Ve výrobě reklamy a signmakingu se používají různé druhy textilních materiálů. Dvě základní kategorie představují tkaniny a pleteniny. Přestože se oba typy označují jako „textilie“, jejich struktura, vlastnosti i použití v reklamě se liší.
Tkanina vzniká křížením osnovních a útkových nití pod pravým úhlem na tkacím stavu. Díky tomu je pevná, rozměrově stabilní a méně pružná.
Autor: Kette_und_Schuß.jpg: http://commons.wikimedia.org/wiki/User:Ryj / *derivative work: Derwok (talk) – Kette_und_Schuß.jpg, CC BY-SA 3.0, Odkaz
vysoká pevnost a odolnost proti mechanickému poškození,
rozměrová stabilita – málo se vytahuje a nedeformuje,
nižší pružnost,
hladší a kompaktnější povrch.
bannery (např. blockout, frontlit, backlit),
vlajkoviny a venkovní textilie,
stěnové textilní rámy (SEG),
napínané prezentační plochy v interiéru i exteriéru.
Tkaniny se hodí tam, kde je potřeba vysoká pevnost a dlouhá životnost.
Pletenina vzniká provazováním smyček nití do ohebné a pružné struktury. Tento způsob výroby zajišťuje větší elasticitu a měkkost materiálu.
Autor: Dom – Vlastní dílo, CC BY 2.5, Odkaz
pružná a poddajná – snadno se přizpůsobuje tvaru,
příjemná na omak a lehká,
méně odolná proti mechanickému tahu než tkanina,
může se snadněji vytahovat a deformovat.
textilní potahy a dekorace pro interiér,
stretch textilie pro napínané rámy a světelné boxy,
potištěné textilie pro výstavní a prezentační účely,
speciální aplikace, kde je vyžadována pružnost a flexibilita.
Pleteniny jsou oblíbené zejména v interiérovém designu a prezentačních systémech, kde se cení jejich jemný vzhled a možnost bezproblémového napínání.
Tkanina = pevná, stabilní, odolná, vhodná pro bannery a aplikace s vysokou zátěží.
Pletenina = pružná, měkká, přizpůsobivá, vhodná pro prezentační textilie a dekorace.
Ve výrobě reklamy a signmakingu se oba materiály doplňují – volba mezi tkaninou a pleteninou závisí na konkrétní aplikaci a požadovaných vlastnostech.