0
Košík

Tkanina vs. pletenina – rozdíly a využití ve výrobě reklamy

Tkanina vs. pletenina – rozdíly a využití ve výrobě reklamy

Ve výrobě reklamy a signmakingu se používají různé druhy textilních materiálů. Dvě základní kategorie představují tkaniny a pleteniny. Přestože se oba typy označují jako „textilie“, jejich struktura, vlastnosti i použití v reklamě se liší.

Tkanina

Tkanina vzniká křížením osnovních a útkových nití pod pravým úhlem na tkacím stavu. Díky tomu je pevná, rozměrově stabilní a méně pružná.

Kette und Schuß num col.png
Autor: Kette_und_Schuß.jpg: http://commons.wikimedia.org/wiki/User:Ryj / *derivative work: Derwok (talk) – Kette_und_Schuß.jpg, CC BY-SA 3.0, Odkaz

 

Vlastnosti tkaniny:

  • vysoká pevnost a odolnost proti mechanickému poškození,

  • rozměrová stabilita – málo se vytahuje a nedeformuje,

  • nižší pružnost,

  • hladší a kompaktnější povrch.

Využití tkanin v reklamě:

  • bannery (např. blockout, frontlit, backlit),

  • vlajkoviny a venkovní textilie,

  • stěnové textilní rámy (SEG),

  • napínané prezentační plochy v interiéru i exteriéru.

Tkaniny se hodí tam, kde je potřeba vysoká pevnost a dlouhá životnost.

Pletenina

Pletenina vzniká provazováním smyček nití do ohebné a pružné struktury. Tento způsob výroby zajišťuje větší elasticitu a měkkost materiálu.

Maille.png
Autor: Dom – Vlastní dílo, CC BY 2.5, Odkaz

Vlastnosti pleteniny:

  • pružná a poddajná – snadno se přizpůsobuje tvaru,

  • příjemná na omak a lehká,

  • méně odolná proti mechanickému tahu než tkanina,

  • může se snadněji vytahovat a deformovat.

Využití pletenin v reklamě:

  • textilní potahy a dekorace pro interiér,

  • stretch textilie pro napínané rámy a světelné boxy,

  • potištěné textilie pro výstavní a prezentační účely,

  • speciální aplikace, kde je vyžadována pružnost a flexibilita.

Pleteniny jsou oblíbené zejména v interiérovém designu a prezentačních systémech, kde se cení jejich jemný vzhled a možnost bezproblémového napínání.

Shrnutí rozdílů

  • Tkanina = pevná, stabilní, odolná, vhodná pro bannery a aplikace s vysokou zátěží.

  • Pletenina = pružná, měkká, přizpůsobivá, vhodná pro prezentační textilie a dekorace.

Ve výrobě reklamy a signmakingu se oba materiály doplňují – volba mezi tkaninou a pleteninou závisí na konkrétní aplikaci a požadovaných vlastnostech.

Naše nabídka textilních materiálů pro potisk, výrobu reklamy, signmaking a interiérového designu zde...

 


Galerie

Informace o cookies


Kliknutím na Přijmout vše budou uloženy cookies funkční, preferenční, analytické, marketingové. Přinese vám to pohodlné používání webu, umožní nám měřit jeho funkčnost i cílit lépe reklamní nabídku našich produktů. Své preference můžete snadno upravit kliknutím na Nastavení cookies.

Nastavení cookies Přijmout vše

Nastavení cookies


Kliknutím na Přijmout vše budou uloženy cookies funkční, výkonnostní, analytické, marketingové. Přinese vám to pohodlné používání webu, umožní nám měřit jeho funkčnost i cílit lépe reklamní nabídku našich produktů. Své preference můžete detailně nastavit a uložit kliknutím na Uložit nastavení.

Přijmout vše Uložit nastavení

Funkční:
Některé soubory cookie jsou vyžadovány, aby byla zajištěna základní funkčnost. Bez těchto cookies nebude web fungovat správně. Ve výchozím nastavení jsou povoleny a nelze je zakázat.

Preferenční:
Preferenční soubory cookie umožňují, aby si webový server zapamatoval informace, díky nimž přizpůsobil vzhledu nebo chování webu každému uživateli. Mezi tyto informace může patřit ukládání vybrané měny, regionu, jazyka nebo barevného motivu.

Analytické:
Analytické soubory cookie nám pomáhají vylepšovat naše webové stránky shromažďováním informací a podáváním zpráv o jeho používání.

Marketingové:
Marketingové soubory cookie se používají ke sledování návštěvníků napříč webovými stránkami, které majitelům stránek umožňují zobrazovat relevantní a poutavé reklamy.