0
Košík

DTG - Direct to Garment

DTG - Direct to Garment

Co je DTG tisk a jak funguje

DTG je zkratka pro Direct to Garment, v překladu přímý tisk na oděv. Jedná se o technologii digitálního tisku, která umožňuje aplikovat motivy přímo na textil – nejčastěji trička, mikiny nebo tašky – pomocí inkoustového tisku podobného domácímu inkoustovému plotru, ale s využitím textilních pigmentových inkoustů.

Tisk se provádí přímo na povrch textilu bez potřeby přenosových médií, řezání nebo separace barev. DTG je oblíbený zejména pro zakázkovou a malosériovou výrobu textilu s barevným potiskem.

Jak DTG tisk funguje

  1. Textil (např. tričko) se nejprve ošetří předúpravou (pre-treatment) – ta zajistí lepší přilnavost inkoustu a ostrost barev.

  2. Textil se upne do držáku (palety) tiskárny.

  3. Tiskárna nanese grafiku pomocí CMYK inkoustů + případně bílého inkoustu u tmavých textilií.

  4. Po tisku se motiv fixuje tepelným lisem nebo v peci, aby byl odolný proti praní a opotřebení.

Vlastnosti a výhody DTG tisku

  • Vysoké rozlišení – ideální pro jemné detaily a fotografické motivy

  • Neomezený počet barev – bez nutnosti separace

  • Vhodné pro tmavé i světlé textilie (s bílým podtiskem)

  • Měkký a prodyšný potisk – inkoust se vpije do vláken

  • Ekologické inkousty na vodní bázi

  • Rychlá příprava a tisk – bez šablon a výseku

Druhy a varianty použití

  • Tisk na 100% bavlnu nebo směsi s vysokým podílem bavlny

  • Barevný tisk na bílé, černé i barevné textilie

  • Potisk triček, mikin, tašek, polštářků a jiného textilu

  • Malonákladový a personalizovaný tisk – jména, loga, ilustrace

Omezení DTG tisku

  • Není vhodný pro polyesterové materiály (barva špatně drží)

  • Vyšší cena při velkých sériích – u velkoobjemové výroby je výhodnější sítotisk

  • Vyžaduje předúpravu a fixaci – navíc pracovní kroky oproti DTF

Doporučení pro práci a skladování

  • Skladujte textil v suchu a bez pomačkání, ideálně předem opraný

  • Před tiskem vždy proveďte pre-treatment, hlavně na tmavý textil

  • Fixujte při správné teplotě a čase – běžně 160 °C po dobu 90–120 sekund

  • Perte potištěný textil naruby, ideálně na 30 °C, bez aviváže

Příklady konkrétních aplikací

  • Zakázkový potisk triček na e-shopu

  • Tisk reklamních mikin s logem firmy

  • Dárkové předměty – polštáře, dětská body

  • Merch pro kapely, festivaly, influencery

  • Startupy s vlastní módní značkou

Shrnutí

DTG tisk je moderní a ekologická technologie přímého tisku na textil, která je ideální pro zakázkovou výrobu, personalizované produkty a e-commerce projekty. Nabízí široký barevný rozsah, jemné detaily a příjemný omak potisku. Díky tomu je oblíbená mezi designéry, malými značkami i většími tiskovými studii, která chtějí nabídnout originální textilní produkty bez velkých nákladů na přípravu.

 

Zajímavou alternativou k DTG tisku je DTF tisk. Info zde...


Galerie

Informace o cookies


Kliknutím na Přijmout vše budou uloženy cookies funkční, preferenční, analytické, marketingové. Přinese vám to pohodlné používání webu, umožní nám měřit jeho funkčnost i cílit lépe reklamní nabídku našich produktů. Své preference můžete snadno upravit kliknutím na Nastavení cookies.

Nastavení cookies Přijmout vše

Nastavení cookies


Kliknutím na Přijmout vše budou uloženy cookies funkční, výkonnostní, analytické, marketingové. Přinese vám to pohodlné používání webu, umožní nám měřit jeho funkčnost i cílit lépe reklamní nabídku našich produktů. Své preference můžete detailně nastavit a uložit kliknutím na Uložit nastavení.

Přijmout vše Uložit nastavení

Funkční:
Některé soubory cookie jsou vyžadovány, aby byla zajištěna základní funkčnost. Bez těchto cookies nebude web fungovat správně. Ve výchozím nastavení jsou povoleny a nelze je zakázat.

Preferenční:
Preferenční soubory cookie umožňují, aby si webový server zapamatoval informace, díky nimž přizpůsobil vzhledu nebo chování webu každému uživateli. Mezi tyto informace může patřit ukládání vybrané měny, regionu, jazyka nebo barevného motivu.

Analytické:
Analytické soubory cookie nám pomáhají vylepšovat naše webové stránky shromažďováním informací a podáváním zpráv o jeho používání.

Marketingové:
Marketingové soubory cookie se používají ke sledování návštěvníků napříč webovými stránkami, které majitelům stránek umožňují zobrazovat relevantní a poutavé reklamy.