CLV (Citylight Vitrine) a billboardové papíry jsou speciální typy papírových médií používané ve venkovní a podsvětlené reklamě. Liší se gramáží, povrchovou úpravou, optickými vlastnostmi a určením pro konkrétní typ reklamní plochy – CLV pro podsvětlené vitríny a billboardové papíry pro velkoplošnou exteriérovou reklamu.
CLV a billboardy patří mezi nejviditelnější formy outdoorové reklamy. Aby byl jejich tisk trvanlivý, dobře čitelný a odolný vůči klimatickým vlivům, je nutné používat specializované tiskové substráty. Tyto papíry musí být odolné vůči vlhkosti, trhání, kroucení a UV záření, často mají i povrchovou vrstvu pro kvalitní potisk a zpracování.
CLV 150 g/m² – nejpoužívanější varianta pro podsvětlené vitríny
CLV translucentní papír – optimalizovaný pro rovnoměrný rozptyl světla
Matný i saténový povrch – pro různé typy tisku a světelných podmínek
Blueback 115–120 g/m² – standard pro klasické billboardy a bigboardy
Wet strength papíry – speciálně ošetřené proti vlhkosti a deformacím
Lesk, mat, satin – pro výraznější barevnost a ostrost
Blockout papíry – s vysokou kryvostí pro přelepy starších motivů
Vysoká opacita (neprůhlednost) – pro zakrytí spodní vrstvy nebo starších výlepů
Odolnost proti vlhkosti, trhání a deformaci
Speciální povrch pro tisk sytých barev a kontrastních motivů
Snadné zpracování a aplikace (výlep, skládání, kašírování)
Možnost oboustranného potisku u vybraných CLV typů
Ekonomické řešení pro krátkodobé i střednědobé kampaně
Solventní a ecosolventní tisk – tradiční řešení pro outdoor
Latexový tisk – ekologická varianta s výbornou přilnavostí a pružností
UV tisk – pro vysoké krytí, rychlé zasychání a ostrý výstup
Ofsetový a sítotisk – u velkých sérií nebo standardizovaných kampaní
U CLV papírů je důležité používat profily s vysokým kontrastem a správným nastavením backlit režimu – pro dobrou čitelnost za dne i v noci.
Skládání a řezání na formát
Výlep na billboardové nosiče (lepidlové aplikace)
Vkládání do CLV rámů – rychlé výměny reklam v městském mobiliáři
Přelepy a vrstvené kampaně (u blueback variant)
Kašírování na desky, výstavní panely nebo informační tabule
Skladujte v suchu při 18–22 °C, chráněné před přímým sluncem a vlhkostí
Role uchovávejte ve svislé poloze v původním obalu
Před tiskem aklimatizujte materiál alespoň 24 hodin
Po tisku nechte výstup dostatečně zaschnout – zejména u solventních inkoustů
Při výlepu používejte vhodná lepidla pro billboardové papíry
Vyhněte se skladování ve vlhkých prostorách – hrozí deformace a kroucení
CLV reklama v městském mobiliáři (zastávky, podchody, ulice)
Billboardové kampaně u silnic, na fasádách, velkých plochách
Přelepy stávajících motivů (použití blueback papíru)
Podsvícené vizuály v obchodních centrech, kinech, stanicích MHD
Informační a orientační panely pro dočasné výstavy a kulturní akce
CLV a billboardové papíry jsou základním kamenem exteriérové a podsvětlené reklamy. Tyto substráty umožňují efektivní, rychlou a levnou prezentaci reklamních sdělení v městském prostoru, podél silnic i ve vnitřních podsvětlených vitrínách. Díky různým variantám – od klasických bluebacků po translucentní CLV papíry – je možné přizpůsobit médium konkrétní kampani, její trvání a prostředí.
Při použití kvalitních tiskových technologií a správné manipulaci je dosažen výborný vizuální výsledek s nízkými náklady. CLV i billboardové papíry umožňují tisk v malých i velkých nákladech, jsou ekologicky rozložitelné a dobře recyklovatelné. Díky tomu si udržují pevné místo ve výrobě reklamy i v době digitálních médií.
Naše nabídka CLV Citylight Vitrine a Billboardových papírů zde...